وکیل دیوان عالی کشور

دیوان عالی کشور عالی‌ترین مرجع قضایی در سیستم قضایی ایران است که نظارت بر اجرای صحیح قوانین را در محاکم دادگستری بر عهده دارد یکی دیگر از وظایف دیوان عالی کشور ایجاد وحدت رویه قضایی می‌باشد که این امر نیز از طریق هیئت عمومی دیوان عالی کشور محقق می‌گردد . فعالیت اداری این دیوان بر اساس ضوابطی است که توسط رئیس قوه قضاییه تعیین شده و از طریق رئیس دیوان عالی کشور اجرا می‌شود.

یکی دیگر از شئون مهم دیوان عالی کشور رسیدگی به تخلفات رئیس جمهور می‌باشد که از طریق پیش بینی شده در قانون به انجام می‌رسد.

وکیل دیوان عالی کشور

به دلیل اهمیتی که دیوان عالی کشور در ساختار قضایی ایران دارد وکیل دیوان عالی کشور می‌بایست دارای تجربیات کافی و اطلاعات لازم در زمینه رسیدگی در این دیوان باشد و به همین دلیل برای انجام امور مرتبط با دیوان عالی کشور می‌بایست به طور حتم به وکیل دیوان عالی کشور مراجعه نمود تا با استفاده از تخصص و تجربه وی دفاعی موثر و در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه از حقوق موکل در دیوان عالی کشور انجام شود وکیل دیوان عالی کشور با شناخت دقیق از نحوه رسیدگی و رویه شعب مختلف این دیوان موکلین خود را به شکل دقیق برای طرح صحیح موضوعات در دیوان عالی کشور راهنمایی می‌نماید در برخی موارد مشاهده می‌شود موکلین به دلیل عدم اطلاع از موارد قابل طرح در دیوان عالی کشور مواردی را در این دیوان طرح می‌نمایند که اساساً ارتباطی به آن ندارد و این افراد پس از گذشت مدت زمان مدیدواز دست دادن وقت و هزینه خود و همچنین گرفتن وقت قضات عالی دیوان متوجه می‌شوند که موضوع آنان قابل طرح در دیوان عالی کشور نبوده است. بنابراین شناخت صلاحیت دیوان و موارد قابل طرح در آن از این جهت بسیار حائز اهمیت است.

وکیل دیوان عالی، یک وکیل متخصص برای رسیدگی به پرونده‌های مطرح در دیوان عالی است. برای انتخاب وکیل دیوان عالی، توجه کردن به نوع پرونده از حیث حقوقی یا کیفری بسیار اهمیت دارد. رسیدگی به دعاوی و پرونده‌های مطرح در دیوان عالی کشور به گونه‌ای اهمیت دارد که بر طبق قانون، کارآموزان وکالت و وکلای مبتدی حق پیگیری این پرونده‌ها را ندارند.

همین موضوع نشان دهنده‌ی اهمیت کار وکیل دیوان عالی است. توجه داشته باشید که هر وکیلی نمیتواند پرونده‌های مطرح در دیوان عالی کشور را هدایت کند. پس سعی کنید قبل از انتخاب وکیل، به رزومه کاری او و همچنین میزان موفقیتش در پرونده‌های قبلی دقت کنید.

یک وکیل دیوان عالی با تجربه با تکیه به علم حقوقی و تجربه خود، به خوبی میداند که در هر پرونده‌ای باید از چه راهکاری استفاده کند تا بتواند به خوبی حق موکل خود را زنده کند. در پرونده‌های مطرح کشور، حضور وکیل دیوان عالی کشور اجباری است اما در برخی از پرونده‌های حقوقی که نیازی به حضور وکیل نیست، خود اشخاص پرونده را پیگیری می‌کنند.

بالاترین رتبه در مراجع قضایی کشور، دیوان عالی کشور است. دیوان عالی وظایفی همچون: نظارت بر اجرای صحیح قانون در دادگاه‌ها، یکپارچه‌گی در اجرای رویه قضایی ، بررسی تخلفات رئیس جمهور و… دارد. درواقع برجسته‌ترین و متخصص‌ترین قضات در دیوان عالی کشور حضور دارند، به همین علت، قبول وکالت پرونده‌های دیوان تنها توسط وکیل پایه یک دادگستری و یا قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور انجام می‌شود.

درواقع، شخصی که پرونده‌اش به دیوان عالی کشور فرستاده می‌شود، باید بداند که اینجا آخرین مرحله رسیدگی به پرونده است و رای صادره قطعی است. پس باید حتما از یک وکیل متخصص استفاده کند تا در آخرین شانس خود بتواند به خوبی از خود دفاع کند. وکیل دیوان عالی باید از تخصص کافی برخوردار باشد و بتواند به خوبی از ماده‌ها و تبصره‌ها استفاده کند. زیرا حکم دیوان به هیچ عنوان قابل تغییر نیست.

 پس باید تمام تلاشش را بکند تا بتواند بهترین دفاع را از موکل خود داشته باشد. وکیل دیوان عالی باید بتواند روند پیگیری پرونده را سرعت ببخشد و بجای خود در دادگاه حضور یابد و گزارش را به موکل خود بدهد. همچنین باید اطلاعات موکل خود را به خوبی حفظ کند و رازدار باشد. از طرفی در صورت نیاز، باید در نوشتن لایحه تبحر داشته باشد.

یک وکیل دیوان عالی متخصص، بهترین مشاوره را در بهترین زمان به شما می‌دهد تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. برای رسیدگی به مشکلات حقوقی خود مانند فرجام خواهی، اعاده دادرسی و موارد دیگر به یک وکیل متخصص نیاز دارید. وکیل دیوان عالی ابتدا بطور کامل پرونده را بررسی میکند و سپس بدنبال بهترین راه حل برای موکل خود میگردد

طبق قانون، پرونده‌هایی که در دیوان عالی مطرح می‌شوند، به نوبت رسیدگی می‌شوند. اما برخی پرونده‌ها که دارای حسایت بالایی هستند، خارج از نوبت به آن‌ها رسیدگی می‌شود. حساسیت هر پرونده را قاضی مشخص می‌کند.

بهترین وکیل دیوان عالی کشور

 بهترین وکیل دیوان عالی کشور وکیلی است که علاوه بر دارا بودن تخصص در حوزه های رسیدگی در دیوان عالی کشور توانمندی لازم را جهت پیگیری موضوعات در این دیوان داراست دارای تبحر و تجربه لازم نیز در حوزه رسیدگی در دیوان عالی کشور می‌باشد و به همین دلیل می‌توان او را بهترین وکیل دیوان عالی کشور نامید چرا که برای بهترین بودن در هر عرصه‌ای لازم است علاوه بر دانش آکادمیک تجربه لازم نیز وجود داشته باشد از جهت دیگر بهترین وکیل دیوان عالی کشور وکیلی است که مراعات اصول اخلاقی را در جریان برخوردهای خود با موکلین و سایر طرف های پرونده در این دیوان را می نماید وبه هر طریقی ولو از طرق ناحق به دنبال دستیابی به نتیجه دلخواه موکل خود در دیوان عالی کشور نمی‌باشد.

وکیل دیوان عالی کشور در تهران

بهتر است وکیل دیوان عالی کشور در تهران مستقر بوده و امکان رفت و آمد به دیوان را داشته باشد چرا که حضور وکیل دیوان عالی کشور در تهران این امکان را برای وی فراهم می‌آورد تا با مراجعه مستمر و پیگیری مداوم پرونده‌های موجود در این دیوان وگفت گوی حضوری با قضات آن نظرات خود را به نحو بهتری به قضات دیوان منتقل نموده در مواردی که نیاز به ارائه مدارک است مدارک لازم را به دیوان عالی کشور ارائه نماید . از سوی دیگر وکیل دیوان عالی کشور در تهران این امکان را دارد که موکلینی را که به دیوان عالی کشور مراجعه حضوری دارند را در دفتر خود پذیرش نموده و راهنمایی‌های لازم را در اختیار آنان قرار دهد از این جهت می‌بایست در ابتدای امر به محل جغرافیایی استقرار وکیل توجه کافی و وافی داشت.

وکیل دیوان عالی کشور​
وکیل دیوان عالی کشور​

وظایف وکیل دیوان عالی کشور

وظیفه وکیل دیوان عالی کشور رسیدگی به روال اداری در دیوان عالی است. اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند برای اعتراض به ارای صادر شده از دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر، دادخواست خود را به دیوان عالی کشور تحویل دهند.

وظایف وکیل دیوان عالی کشور به شرح زیر است:

  • تحلیل و بررسی پرونده و ارائه مشاوره حقوقی به موکل
  • تهیه دادخواست و لوایح دفاعی
  • حضور در جلسات رسیدگی و دفاع از موکل
  • اخذ تصمیمات مقتضی در خصوص پرونده
  • اختیارات وکیل دیوان عالی کشور
  • اختیارات وکیل دیوان عالی کشور به شرح زیر است:
  • حق دسترسی به پرونده و مطالعه آن
  • حق حضور در جلسات رسیدگی
  • حق اعتراض به آرای صادره
  • حق ارائه لوایح دفاعی

وکیل متخصص دیوان عالی کشور

 

دانش تبحر و تجربه وکیل متخصص دیوان عالی کشور مهمترین پارامتر در انتخاب وی می‌باشد بنابراین به طور کامل توصیه می‌شود در هنگام انتخاب وکیل متخصص دیوان عالی کشور به دانش و تبحر وی توجه کافی انجام شود وکیلی که از این موارد برخوردار است می‌تواند وکیل متخصص دیوان عالی کشور باشد اموری مانند فرجام‌خواهی به عنوان یکی از طرق عادی رسیدگی در دیوان عالی کشور دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد و بنابراین می‌بایست برای انجام فرجام خواهی به وکیل متخصص دیوان عالی کشور مراجعه نمود تاوی بتواند با استفاده از دانش و تخصص خود اقدامات لازم را برای فرجام‌خواهی به انجام رساند اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور نیز یکی دیگر از موارد بسیار مهم است که وکیل متخصص دیوان عالی می‌بایست دانش و تبحر لازم را در خصوص آن داشته باشد.

وکیل تخصصی دیوان عالی کشور​

وکیل تخصصی دیوان عالی کشور

 

مراجع مختلف رسیدگی در نظام قضایی ایران باعث شکل‌گیری رویکردهای تخصصی در حوزه مراجع رسیدگی نیز شده است به گونه‌ای که امروزه وکیل تخصصی دیوان عالی کشور سبک وکالت خود را با فعالیت در این انطباق داده و امکان فعالیت در دیوان عالی کشور را به عنوان وکیل تخصصی دیوان عالی کشور دارد. به عنوان مثال با توجه به اینکه در روز خاصی از هفته قضات دیوان عالی کشور در حال فعالیت در هیئت عمومی این دیوان می‌باشد وکیل تخصصی دیوان عالی کشور با آگاهی از نحوه فعالیت این دیوان از مراجعه در این روز به آنجا خودداری می‌نماید چرا که می‌داند امکان پیگیری موثر پرونده در این روز به خصوص برای وکیل فراهم نبوده و بنابراین مراجعه به دیوان عالی کشور در این روز امری بیهوده است این موضوع برای موکلینی که از شهرستان‌های مختلف به تهران جهت رسیدگی در دیوان عالی کشور مراجعه می‌کنند می‌تواند یک راهنمایی کاملاً موثر باشد چرا که در مواردی مشاهده می‌شود افراد در روز به خصوص رسیدگی در هیئت عمومی صرف هزینه‌های زیاد از شهرستان خود به دیوان مراجعه کرده لکن موفق به دیدار با قاضی مربوطه یا مستشار شعبه نشده به همین دلیل نمی‌توانند به نحو صحیح از حقوق خود دفاع کنند از این جهت به طور حتم توصیه می‌شود تا قبل از مراجعه حضوری به دیوان عالی کشور با وکیل تخصصی این دیوان مشورت لازم انجام شده و به صورت تلفنی مشاوره کافی دریافت شود . باید به این نکته ظریف توجه داشت که عموم وکلای فعال در جامعه وکیل تخصصی دیوان عالی کشور نمی‌باشدو بنابراین از نکات ظریف رسیدگی در این دیوان آگاهی کافی را ندارند.

گروه وکلای زبده با بهره‌گیری از وکلای متخصص مجرب و کاردان در حوزه دیوان عالی کشور تلاش می‌نماید تا بهترین خدمات حقوقی در زمینه مشاوره و همچنین وکالت در دیوان عالی کشور به مراجعین به این گروه ارائه شود تا این افراد بتوانند با خیالی نسبتاً آسوده دعاوی خود را در دیوان عالی کشور پس از یک مشورت کامل جهت بررسی صلاحیت و مدارک به انجام رسانند.

مطالب