وکیل اعتراض به ماده 99 شهرداری

اعتراض به رای ماده 99 شهرداری+ مشاوره از وکیل زبده

تخلفات  ناشی از ساخت و سازهایی که بصورت غیر مجاز در خارج از محدوده‌ی شهر انجام می‌شود، در کمیسیون 99 شهرداری  بررسی می‌شود. چنانچه شخصی بدون داشتن مجوز از شهرداری، اقدام به ساخت و ساز غیز مجاز کنند و شکایت‌هایی علیه او صورت بگیرد، باید در کمیسیون ماده 99 شهرداری تعیین تکلیف شود.

متاسفانه در سال‌های اخیر که جمعیت شهری و روستایی در حال افزایش است، افراد زیادی بدون داشتن مجوز، زمین‌های شهری و زراعی را تصاحب میکنن و مشخصات آن‌ها را تغییر می‌دهند و شروع به ساخت و ساز در آن‌ها می‌کنند. به همین دلیل، دولت برای جلوگیری از این گونه فعالیت‌ها، کمیسیونی ویژه به نام کمیسیون ماده 99 تشکیل داده است تا به این پرونده‌ها رسیدگی کند.

اگر طبق تشخیص کمیسیون ماده 99، این ساخت و سازها خلاف قانون باشد، حکم به تخریب آن‌ها می‌دهد. اما اگر این اقدامات خارج از محدوده طرح جامع باشد، حکم تخریب داده نمیشود و تنها جریمه نقدی پرداخت می‌شود. البته مجرم میتواند به حکم کمیسیون ماده 99 اعتراض کند و درصورت اعتراض، شکایت او نیز در دیوان عدالت اداری بررسی می‌شود.

اعتراض به رای ماده 99شهرداری

همانطور که در بالا گفته شد، رای ماده 99 شهرداری قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری است. اما پس از ثبت شکایت، 2 امکان وجود دارد: 1_ دستور به رد شکایت  2_ ورود به شکایت و الزام به رسیدگی مجدد آن

متقاضی شکایت باید ظرف مدت 3ماه از تاریخ صدور رای ماده 99شهرداری، اعتراض خود را در دیوان عدالت اداری ثبت کند. برای گرفتن نتیجه دلخواه حتما از یک وکیل کمیسیون ماده 99 شهرداری استفاده کنید. وکیل کمیسیون ماده 99 میتواند دادخواست را طوری تنظیم کند که به نفع شما باشد و موارد موردنیاز را بهتر از شما میتواند ذکر کند و پیگیری کند. رای صادر شده در دیوان عدالت اداری، همان رای نهایی است. پس داشتن یک وکیل زبده و متخصص میتواند کمک زیادی به شما بکند.

وکیل اعتراض به رای کمسیون ماده 99 شهرداری

با توجه به اینکه امکان اعتراض به رای ماده 99 شهرداری وجود دارد، پس بهتر است قبل از هرگونه اقدامی، با روند اعتراض آشنا شوید و اگر هم با این گونه موارد آشنایی ندارید، بهتر است که برای نوشتن دادخواست و پیگیری آن، از یک وکیل اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 شهرداری استفاده کنید. زیرا وکیل ماده 99 شهرداری، بخاطر آشنا بودن به مفاهیم حقوقی، میتواند در شعب حقوقی بهتر از حقوق شما دفاع کند و شانس برنده شدن شما در پرونده بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *