وکیل اعتراض به رای هسته گزینش در دیوان عدالت اداری

اعتراض به رای هسته گزینش در دیوان عدالت اداری+ مشاوره از وکیل

در ابتدا باید با هسته گزینش و وظایف آن آشنا بشیم. سپس شرایط اعتراض به آن را بررسی میکنیم و اهمیت استفاده از وکیل اعتراض به رای هسته گزینش در دیوان عدالت اداری را توضیح می‌دهیم.

هسته گزینش همان گروهی است که کار استخدام افراد را انجام میدهد. معمولا برای استخدام در دستگاه‌های دولتی، گروهی به عنوان هسته گزینش تشکیل می‌شود و وظیفه‌ی آن، برسی صلاحیت اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و همچنین بررسی سوابق و پیشینه تمام داوطلبان در محل‌های سکونت، تحصیل و کار آن‌ها می‌باشد.

از طرفی دیگر از طرف مراجع قانونی ذیصلاح استعلام لازم را می‌گیرند و پس از تایید همه‌ی موارد، افراد دارای صلاحیت را انتخاب می‌کنند. پس از اتمام فرایند گزینشی، افرادی که قصد اعتراض به رای هسته گزینش را دارند، می‌توانند تا 2ماه بعد از اعلام رای، شکایت خود را ثبت کنند.

اعتراض به رای هسته گزینش

برای اعتراض به رای هسته گزینش تنها 2 ماه زمان اختصاص داده می‌شود. شاکی باید اعتراض خود را در مدت تعیین شده، بصورت کتبی و با اخذ رسید یا ارسال بوسیله پست سفارشی انجام دهد. در صورت اعتراض به رای گزینش در دیوان عدالت اداری، هسته گزینش و هیات مرکزی، فقط یک بار به این اعتراض رسیدگی می‌کنند و اقدام به صدور رای می‌کنند.

همچنین، داوطلب تنها یک بار از هسته گزینش و یک بار هم از رای هیات مرکزی میتواند شکایت کند و رسیدگی بیشتر از یکبار غیر مجاز تلقی می‌شود. به همین علت، برای گرفتن نتیجه‌ی دلخواه سعی کنید از یک وکیل برای اعتراض به رای هسته گزینش استفاده کنید

اعتراض به رای گزینش در دیوان عدالت اداری

درواقع هیچ مقام اداری و دولتی نمیتواند رای هسته گزینش با هیات مرکزی را تغییر دهد و یا اینکه از اجرای آن خودداری کند. اما در صورتی که دیوان عدالت اداری، هرگونه تبعیض در روند گزینش را تشخیص دهد، آن را نقض کند و یا اینکه هیات عالی آن را باطل کند، می‌توان از اجرای آن خودداری کرد.

رسیدگی به اعتراض به رای گزینش در دیوان عدالت اداری، در صورتی قابل رسیدگی است که این اعتراض در برگه مخصوص نوشته شده باشد و طرف شکایت را دقیق اعلام کند. یعنی اینکه دقیق بنویسد که طرف شکایت، هسته گزینش یا هیات مرکزی است. اگر در اعتراض به رای گزینش در دیئان عدالت اداری، طرف شکایت به اشتباه نوشته شده باشد، قرار رد شکایت به خاطر عدم ارتباط موضوع، صادر میشود.

در صورتی که اعتراض به رای هسته گزینش در دیوان عدالت ادرای نیز رد شود میتوان با اعتراض به رای قطعی دیوان عدالت اداری با اعمال ماده 79 دیوان عدالت اداری مجدد شانس خود را امتحان کنیم.

وکیل برای اعتراض به رای هسته گزینش

با توجه به اینکه اعتراض به رای هسته گزینش و گرفتن نتیجه دلخواه، کار راحتی نیست و درصورتیکه از چگونگی انجام این فرایند اطلاعاتی نداشته باشید، نمیتوانید نتیجه مثبتی بگیرید. پس سعی کنید همیشه قبل از هرگونه اقدام حقوقی، با یک وکیل زبده مشورت بگیرید. برای این گونه مسائل نیز، از یک وکیل برای اعتراض به رای هسته گزینش کمک بگیرید. زیرا با استفاده از یک وکیل، میتوانید از حقوق بهتر دفاع کنید. مخصوصا در مواردی که به دستگاه‌های دولتی مربوط می‌شود، به علت حساسیت بالای موضوع، توصیه می‌شود از یک وکیل برای اعتراض به رای هسته گزینش استفاده کنید. زیرا داشتن یک وکیل دیوان عدالت اداری زبده و مسلط به قوانین در کنار شما، باعث می‌شود که موضوع را بطور جزیی و دقیق بررسی کند و اقدامات لازم را در بهترین زمان ممکن انجام می‌دهد و احتمال برنده شدن شما در پرونده، بیشتر از قبل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *